neděle 22. září 2013

Farmářské trhy

O víkendech moc nestíhám psát, ještě teď se stonáním syna, jsem byla ráda, že funguji a neměla jsem vůbec chuť psát. Několik dní v bytě bylo neúnosných, a tak jakmile se synovi udělalo trochu lépe, vydali jsme se (on výjimečně v kočárku, dcera na plastové motorce) obhlídnout po delší době nedaleké farmářské trhy. Musím říct, že se mi líbí ten šrumec a jak tam i přes anonymitu velkoměsta narazíte na nějakého souseda, pejskaře, aj. typy lidí, které znáte.
Překvapila mne eko farma z vesnice z jižních Čech, která sídlí vesnici od mých rodičů. Vtipné. 
Mým cílem bylo pokochat se a cíleně ochutnat kaše z Naše kaše, o kterých jsem slyšela, ještě než se o nich psalo v Apetitu. Nejprve jsem se stavila u stánku s rybami, kde občas koupím lososa. Poté jsem zakoupila dvě kaše v již zmíněném stánku, ulovila jeden kulaťoučký chlebík (můj kvásek v lednici to nepřežil, sice už jsem dvakrát pekla ten svůj plackoid, ale do dokonalého chlebíku to mělo daleko), v dalším stánku jablečný mošt s rakytníkem (kdyby to mé nebohé dítě chtělo pít něco jiného než čistou vodu) a cestou zpět brambory (nuda, já vím, ale chyběly nám doma ve špajzce) a bezlepkovou kuličku s perníkovou příchutí (mňam!). Výlety na trhy jsou vždy nebezpečné pro peněženku, ale docela jsme to tentokrát zvládly, já a moje touha vyzkoušet vše nové i peněženka moc nezkuhrala.

Doma jsme s dcerou vybalily Naše kaše. Koupily jsme rýžovou s čokoládou a kokosem a pohankovou se švestkami a makem. První byla úžasná, s dcerou jsme měly každá svoji lžičku a snědly jsme jí natotata, u švestkové s makem se mi nedělalo dobře. Ani ne, že by nebyla dobrá, ale na mne kombinace pohanky a máku byla moc silné kafe. Pro makové nadšence ovšem jak dělaná, posypaná plátky mandlí a švestkami. Dcera se netvářila, že by jí to nechutnalo, a tak jsem jí tuto mističku přenechala. Krabičky jsou fajné! Po vymytí jsem si jednu uschovala na rozdělané stroužky česneku, Přijemné je přelepení Washi páskami, alespoń mi výrobci kašiček dopřáli možnost otestovat, jak tyto pásky lepí a jsou designově cool! (už vím, co napíšu Ježíškovi do seznamu-). U makové kaše si cením, že reagovali na komentáře svých zákazníků a přidali párátko! Příště třeba ochutnáme i třetí exotickou variantu s quinoou nebo staročeskou klasiku s jablky a rozinkami.

Autoři těchto kaší jsou správní mladí nadšenci a moc jím fandím, přesto si tedy dovolím poznamenat, že cena by nemusela být tak vysoká, 40 Kč je pro pracujícího člověka co nemá čas v kanceláří snídat asi ok, pro rodiče na dovolené, zbytečný luxus. (Věřím, že moje kamarádka a zasloužilá matka a expertka na potraviny z Jídlonenívěda se k tomu třeba časem vyjádří a vykalkuluje nám to!) Nicméně i tak doporučuji ochutnat, pokud máte rádi kvalitu.

Žádné komentáře:

Okomentovat