pondělí 9. září 2013

Alternativní víkend

O víkendu jsem nepřispívala, byla jsem totiž i s dětmi v Prudké u Tišnova na setkání příznivců Naomi Aldort. Mezi její příznivce se tak úplně nepočítám, ale jelikož manžel jel na teambuilding do Českého ráje a počasí vypadalo, že bude krásné, nabídla mi kamarádka možnost přidat se. Tak jsem toho využila. Kemp byl krásný, bylo to včetně stravy, nějak mě podle smaženého květáku a brambor nenapadlo, že strava je objednaná vegetariánská, takže jsem večer u ohníčku vytáhla buřty a nabídla je ostatním, reakce ostatních dětí mne utvrdily v tom, že jsem se dopustila asi velkého faux pas.. Naštěstí se našlo i pár tatínků, kteří si buřta dali. Takže až na jednoho buřta moje strava docela šla. Květák mi snědl syn, na svačinky jsem měla z domu mrkev a jablka, jen se musím přiznat, že mi chybělo maso. Hlívový guláš byl vynikající, z nudlí z mákem jsem se málem po...ty nemám ráda z dob, kdy jsem navštěvovala školní jídelny. Měla jsem možnost ochutnat od účastníků domácí ovčí sýr (úžasné!) a hlavně poznat lidi, kteří žijí totálně jinak. 

Rodiny, co žijí v domečcích se zahradou, chovají ovce či kozy, s převážně 3-4 dětmi co se narodily doma, co rozhodně nepůjdou ani do školky, ani do školy, co chodí bosy a rochňají se u ohniště (už jsem viděla mojí matku, jak by z toho měla infarkt-)) a co na děti nekřičí, nekomandují je, jako wow. Jen si nedokážu moc představit styl takové výchovy ve městě. Většina z nich jedla opravdu hodně zdravě, bylo to velmi zajímavé. Pro mne velmi přínosný víkend. Jen jsem podcenila teploty v noci a nezkontrolovala naše spacáky, takže jsme první noc klepali kosu, druhou jsme již přespali v herničce na koberci. Já jsem si odvezla spousta nápadů a tipů nejen ohledně výchovy, ale i stravování, a také horečku, z čehož usuzuji, že momentálně pár dní budu s jídelníčkem bojovat a leda tak popíjet čaj s citronem.

Děti si to náramně užily, byl tam bazén (studený, ale většina dětí v něm plavala, moje si cáchaly nohy, plavat neumí a já neměla plavky), trampolína (asi nejoblíbenější), pískoviště se skluzavkou a dřevěná auto a vláčkodráha (hit č.1 mého syna) z chráněné dílny, kterou jedni z účastníků zapůjčili.


Žádné komentáře:

Okomentovat