pondělí 28. října 2013

Pečem' kringel

Jistě jste to už slyšeli, v ČR je mánie pečení vlastních chlebíků, pěstování kvásků apod.
I mne tato mánie neminula, i když jsem jí dlouho odolávala, s jasným odkazem na to, že pokud mám plynovou troubu, která většinu mých snah z jedné strany spálí, z druhé nedopeče, nemá smysl se pokoušet..no tak to omyl. Po tom, co mi na mé Facebookové zdi nabíhá tolik upečených rohlíčků, chlebů a jiných pochutin, nedalo se odolat.

A tak jsem v předchozích měsících kultivovala a hubila kvásek, pekla chlebíky, vybavila se ošatkou i správným typem mouky, kmínem a ostatními pochutinami. To vše se dalo produkovat v relativně omezené míře.

Smrt mé zářijové snaze zhubnout nasadil recept na Estonský kringel. Prostě je to jednoduché, zadělala jsem těsto a pomáhala rozválet dvouleté dceři, zbytek, od namazání a zarolování zvládla sama, rádýlkem jsme rozřízly a zamotaly a světe div se, upekly i v té troubě, co s námi moc nekamarádí.
Aby to nebylo jen úplně z bílé mouky, nahradila jsem půlku celozrnnou moukou, kupodivu nakynulo i tak.

Takže bylo to dobré, samozřejmě dietního rozhodně ne, ale kupodivu sladké to moc nebylo.

Pro zájemce zde přidávám recept:

kvásek z 1/2 kostky droždí 
150g hladké + 150g celozrnné mouky
menší hrnek mléka (cca 100-150ml)
špetka soli
30 g másla
1 žloutek
1 PL cukru
Těsto se nechá vykynout, poté se rozválí a potře rozpuštěným máslem, posype skořicí a my posypávaly místo obyčejným, vanilkovým cukrem. Zaroluje se, rozřízne a zamotá, nakonec je dobré potřít žloutkem aby se kringel po upečení trochu blýskal.
Náplně lze udělat všelijaké, co Vás napadne. Dobrou chuť. Na PMS jak dělané-)

Příště opět o cvičení, slibuji-)


Žádné komentáře:

Okomentovat